Guess Of Honour

Friday, August 5, 2011

selagi aku masih boleh teringat

..Asslamualaikum dan salam sejahtera.

Hai sume? Amacam posa? Ada ok tak? dah hampir seminggu kita berposa kan. Kejap je rasa. Tup tup nanti dah nak raya kan? Huhu, excited terlebihhh : D

Hari ni balik rumah sebab mengidam nak buka kat rumah. Ummm, memang sehingga menjilat jarilah, kan aku buka hari ni. Kari ikan, tempe masak sambal. Fuhhh, memang terbaik dari ladanglah kannn :)
Alhamdulillah.. Burppppppp. Heeeee~

Lepas je buka tadi, duduk jap. Almaklumlah, kekenyangan lepas buka kat rumah. Hoho. Tetiba nampak adik yang paling bonsu main mercun dekat luar rumah dengan jiran-jiran yang lain. Fuhhh, main mercun gasing, mercun lebah, bunga api. Segala bagai mercunlah yang ada kalau boleh sume nak main kan? Hoho.

Ini pun satu memori puasa yang takkan aku lupa sampai bila-bila. Dulu-dulu masa aku kecik lagi, *takdelah kecik mana pun. Lepas buka mesti main mercun jugak. Orang sembahyang terawih kat masjid aku main mercun depan rumah. Haha. Segala mercun aku main. Tup tup, sampai jari kaki aku tu macam melecur kot sebab terkena wax lilin. Memang sakitlahh kan. Perghhhh, sakit kot time tuu :'(

macam nila dulu stok mercun kat rumah..

nasib baiklah dulu luka tak sampai macam ni, kan..

Sighhh, memang rindulahh kan kalau nak ingat balik bende tu sume. Humm, sekarang ni dah besar dahhh. Tak main lagi mercun-mercun sume. Pegi sembahyang terawih pulak :)

p/s: korang tengok tak berita semalam yang ada orang 20-an cedera akibat main mercun
p/ss: esok pagi sahur dekat rumah, mmmmm *finger liking good :)

Enjoy reading peeps ^^

No comments: